Met het Ekoplaza huismerk willen we biologische levensmiddelen voor de juiste prijs bereikbaar maken voor iedereen. Met producten van het huismerk kun je zorgeloos genieten van lekkere en vitale voeding en zorgen we samen voor een gezondere en betere wereld om ons heen. Dat voelt goed en je krijgt er levenslust van!
Met meer dan 300 alledaagse producten vind je ons huismerk door de hele winkel terug. En natuurlijk óók online. Het assortiment varieert van heerlijke kaas met melk van Boer Wicher uit Rouveen (Overijssel) tot smaakvolle pasta’s uit Italië en fruitbeleg van conservenfabriek Geurts, een Betuws bedrijf waar wij al jaren zeer tevreden mee samenwerken. Voor welk schap je ook staat, in bijna alle categorieën is het vertrouwde huismerk er voor je.
De langdurige samenwerkingen, een grootschaliger inkoopvolume en rechtstreeks contact met producenten zorgen ervoor dat we voor onze huismerk producten een eerlijke prijs kunnen garanderen. Hieronder verstaan wij eerlijk voor de producent, voor jou als klant en voor de wereld om ons heen. Maar het begint allemaal bij onze producenten. Een eerlijke prijs voor hen zorgt ervoor dat er voldoende ruimte ontstaat. Ruimte voor het ontwikkelen van de gewenste productkwaliteit of het verduurzamen van verpakkingen bijvoorbeeld. Maar ook zodat zij milieu- en diervriendelijk kunnen werken en een duurzaam bestaan kunnen opbouwen. We krijgen er producten voor terug waar we blij van worden. Zeg eens eerlijk, daar betaal je toch maar al te graag de juiste prijs voor?
Wat voor onze producten en de wereld om ons heen geldt, geldt ook voor de samenwerkingen met onze producenten. We kiezen voor gezond en duurzaam. We behandelen onze producenten met menselijke maat, dus zoals we zelf ook behandeld willen worden. Bouwen aan jarenlange relaties en werken daarin intensief samen aan verbetering. Aandacht voor productkwaliteit en duurzaamheid zien we als een continu proces en door langdurig(er) met producenten samen te werken maken we meer stappen op weg naar een gezondere en betere wereld om ons heen. We beseffen dat we daarin soms veel van onze producenten vragen, maar we geven er ook iets voor terug. Een eerlijke prijs en de garantie dat ze ook op lange termijn producten aan ons kunnen blijven leveren. Goede producenten houden we aan boord. Punt.
Eén van deze producenten is Do-It, waarbij Poppe Braam een grote rol speelt. Dit is wat Poppe Braam zelf over de samenwerking zegt:
'In de langdurige samenwerking met Ekoplaza streven we samen naar een korte en transparante keten. Door die korte keten zijn we in staat de eerlijke relaties met onze boeren, met Ekoplaza te delen. Zo worden onze producten geen anonieme massa goederen, maar blijft het transparant en eerlijk. In mijn blog lees je meer over onze werkwijze.'
Een eerlijke verpakking betekent ook rekening houden met de natuur en het milieu. Daar hebben we immers veel aan te danken. We hebben de ambitie om zoveel mogelijk producten te verpakken met materialen die het milieu en de natuur minimaal belasten. In totaal wordt nu 70% van de Ekoplaza huismerk producten plasticvrij verpakt. We streven naar 85% in 2020 en zetten daarin telkens weer nieuwe stappen.
Die zijn er legio. Zo zijn we trots op de grote stappen die we met onze vaste leverancier van o.a. onze noten, granen en rijst hebben gezet. Samen met Do-It hebben we de verpakking composteerbaar (dus plasticvrij) kunnen maken. Spielberger Mühle uit Duitsland levert ons al zo lang kwalitatief hoogwaardige melen dat we inmiddels niet meer anders willen en graanpletterij de Halm is vanaf de start onze vaste ontbijtgranen leverancier. Samen met de Halm hebben we de verpakking om kunnen zetten naar een plasticvrij alternatief en hebben we palmolie uit de krokante muesli’s kunnen halen. Meer verhalen lees je onderaan deze pagina.
Ook voor de informatie op onze verpakking geldt dat we transparant willen zijn. Je weet dus altijd exact waar je aan toe bent. Ook over de herkomst van onze producten. Staat de herkomst niet op de verpakking, dan kun je deze altijd bij ons opvragen.