Retourneren van producten (met statiegeld)

Kan ik een product gratis retourneren?

Wanneer je een houdbaar product wil retourneren omdat je niet tevreden bent over het artikel, dan kan dit bij de winkel waar je het gekocht hebt. Je kunt het product omruilen voor een nieuw product of je ontvangt het aankoopbedrag retour. 

Kom je niet meer in de winkel waar je het gekocht hebt? Dan kun je met de kassabon en het product, in de originele ongeopende verpakking, ook bij een andere Ekoplaza winkel terecht om het te ruilen of retourneren. Wanneer je boodschappen ontvangt via een eigen bezorgroute van Ekoplaza is retourneren aan de deur in overleg met de bezorger ook mogelijk. Neem bij vragen hierover contact op met de klantenservice.

Het is op dit moment nog niet mogelijk om een product te retourneren dat je met Eko punten hebt betaald.


Heb ik bedenktijd over mijn bestelling?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Heb je meer vragen over het herroepen van je bestelling? Bekijk dan de veelgestelde vragen over Herroepingsrecht.  


Hoe kan ik flessen met statiegeld inleveren?

Bij het afhalen van je bestelling kun je flessen en andere emballage inleveren in de winkel of bij het afhaalpunt. Ook bij bezorging via een Ekoplaza Direct route of Ekoroute kun je statiegeldflessen aanbieden, je ontvangt dan het statiegeld retour. Bij bezorging via Reviva is het inleveren van flessen nog niet mogelijk. We adviseren je om de flessen dan in een Ekoplaza winkel van voorkeur in te leveren.


Er is iets misgegaan met de verrekening van statiegeld, wat nu?

Wanneer je het vermoeden hebt dat er een rekenfout is gemaakt, kun je altijd je definitieve factuur checken. Wanneer het niet blijkt te kloppen kun je contact met onze klantenservice via klantenservice@ekoplaza.nl opnemen, we lossen het dan graag samen met je op.


Mag ik de emballagekrat waarin mijn boodschappen zijn bezorgd houden?

Bij Ekoplaza werken we bij het inpakken en bezorging met een duurzaam krattensysteem. Wanneer je bij afhalen of bezorgen het kratje thuis houdt vragen we een bijdrage van €4,- statiegeld per krat. We ontvangen het kratje bij een volgende bestelling graag weer retour, je ontvangt de emballage dan uiteraard weer terug. Bij bezorging via Reviva wordt nog geen gebruik gemaakt van statiegeldkratten, bezorging vindt plaats in kartonnen dozen. Er wordt geen statiegeld gerekend.