Het tijdstip van bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bij het plaatsen van je bestelling kies je direct de gewenste bezorgdag en tijdvak. Je kunt tot maximaal twee weken vooruit bestellen. Op de betreffende bezorgdag kun je de bezorger in het gekozen tijdvak verwachten. Wanneer door onverwachte omstandigheden toch een vertraging wordt verwacht nemen we contact met je op. 

  • Kies je voor bezorging via Ekoplaza Direct of Ekoroute dan ontvang je, afhankelijk van de gekozen regio, 15 minuten van tevoren een sms-bericht. 
  • Kies je voor bezorging via de externe bezorgservice van Leen Menken, dan ontvang je vooraf een e-mail en sms met track&trace code en een indicatie van de bezorgtijd. Op de bezorgdag neemt de bezorger van Leen Menken 30 minuten van tevoren telefonisch contact op. 


Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Bij bezorging via een route van Ekoplaza Direct of Ekoroute probeert de bezorger de boodschappen te bezorgen bij de buren. Wanneer dit niet mogelijk is, wordt de bestelling retour genomen naar de winkel en nemen we contact op voor het maken van een nieuwe afspraak voor bezorgen.  

Ben je onverwachts niet thuis en heb je gekozen voor de bezorgservice van Leen Menken? Dan wordt de bestelling retour genomen en de volgende dag eenmalig opnieuw aangeboden. Wanneer je een specifieke bezorgtip hebt, kun je dit aangeven in je account via Bezorgadressen.

Bij alle bezorgmethodes geldt dat alcoholische producten niet bezorgd worden bij de buren in verband met de regels voor alcoholverkoop op afstand, de legitimatie kan dan niet worden gecheckt. Heb je een vraag over het bestellen van alcoholhoudende dranken? Lees hier meer.