08 nov. 2024
Ekoplaza is ABN-AMRO Sustainable Retailer of the Year 2024-2025!
Ekoplaza wint de ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year-award 2024-2025. En daar zijn we trots op! Deze overwinning is een mooie erkenning van de principiële keuzes die we al meer dan 40 jaar maken voor een voedselketen waarin alles klopt. Van 100% biologisch tot luchtvrachtvrij en geen chemische bestrijdingsmiddelen: we blijven trouw aan onze waarden.
Steven IJzerman, Manager Kwaliteit bij Ekoplaza, nam deze prijs samen met Marketing Manager Hans van Mierlo in ontvangst: "Deze award voelt als waardering voor ons werk om in elke stap van de keten duurzame en eerlijke keuzes te maken. Van onze leveranciers en boeren, die we langetermijn zekerheid en eerlijke prijzen bieden, tot onze collega’s in de winkel en speciaal voor onze consumenten, voor wie we het makkelijk, leuk en lekker willen maken om voor biologisch te kiezen. Samen maken we duurzame boodschappen toegankelijk én betrouwbaar."
Betere wereld komt er alleen als we het samen doen
Dank aan ons gehele team, onze leveranciers én de consumenten die bewust voor ons kiezen. Samen bouwen we aan een gezondere en duurzamere toekomst! Ook willen we mede-finalisten Odin en Lidl Nederland feliciteren met hun nominatie en inzet voor duurzaamheid. Samen laten we zien dat verandering in de voedselketen mogelijk is.
De prijs ABN-AMRO Sustainable Retailer of the Year is voor de retailer die zich uitzonderlijk inzet op duurzaamheidsgebied, waarbij er onder andere gelet wordt op duurzaam assortiment, een duurzame keten en of er bewustwording wordt gecreëerd bij de klant. De jury, bestaande uit afgevaardigden van ABN AMRO, Fairtrade Nederland, Zeeman, Bever, Kringloopwarenhuis Het Goed, Buckaroo, GSES - Global Sustainable Enterprise System - en Q&A Retail, nomineerden op basis van vier criteria welke drie duurzame retailers in Nederland het beste hebben gepresteerd. De jury heeft dit jaar drie supermarkten genomineerd vanwege hun uitzonderlijke inzet voor duurzaamheid. Deze nominaties onderstrepen de vooruitgang die de voedingssector boekt in duurzame bedrijfsvoering en duurzame keuzes voor de consument.
Op het gala van de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’-verkiezingen kregen de deelnemers door middel van een videopitch de kans om het oordeel van de jury te beïnvloeden door hun stem uit te brengen op één van de drie genomineerden. Het juryoordeel bepaalde voor 50 procent de uitslag van de prijs. De overige 50 procent is door stemmen bepaald.