15 mrt. 2024

Ekoplaza door consument gezien als meest duurzame supermarkt!

img

Dit jaar zijn we voor het eerst meegenomen in een grootschalig onderzoek van het Zweedse onderzoeksbureau Sustainable Brand Index (SBI). Een organisatie die onderzoek doet naar hoe duurzaam een merk wordt gezien door de ogen van consumenten. In het onderzoek van 2024 is Ekoplaza door de consument uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt. 

We werken iedere dag hard om onze positieve impact nog verder te vergroten. We zijn dan ook stiekem best trots dat uit dit onderzoek is gebleken dat Ekoplaza wordt gezien als het meest duurzame merk door consumenten in de categorie supermarkten. Bedankt allemaal, want dankzij onze klanten zijn we als koploper uit de bus gekomen.

Kwaliteitsmanager Steven IJzerman vertelt: "Bij Sustainable Brand Index wordt enkel onderzoek gedaan naar de grootste en bekendste merken. Het feit dat ze ons nu meenemen in hun onderzoek, laat zien dat Ekoplaza inmiddels herkend en erkend wordt bij het grote publiek. En nog mooier om te zien dat we ook als meest duurzaam worden gezien!"

Industry winners 2024
Sustainable Brand Index doet onafhankelijk onderzoek naar duurzame merken en meet de perceptie van de consument rondom het duurzame imago van bekende en gevestigde merken. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd in 23 sectoren, waaronder supermarkten. Als nieuwkomer in de Sustainable Brand Index, maakt Ekoplaza haar intrede met een fantastische tweede plek in de totale ranking.

Samen voor een betere wereld
Of je nou online je boodschappen doet of een Ekoplaza-vestiging binnenloopt: twijfelen of je een goede keuze maakt hoef je nooit. Biologisch? Ja, altijd. Maar vooral ook lokaal, persoonlijk door ons geselecteerd, duurzaam vervoerd en verpakt met zo min mogelijk plastic. Daar mag je ons aan houden. Want die betere wereld komt er alleen als we het samen doen. 

Door samen goed te kiezen, veranderen we de wereld. Bord voor bord, karretje voor karretje, mandje voor mandje. Wil je weten hoe we dat precies doen? De duurzame stappen die we zetten hebben we onderverdeeld in 5 overkoepelende keuzes. 

Meer over onze vijf keuzes


Over Sustainable Brand Index
Een Zweedse organisatie die onafhankelijk onderzoek doet naar duurzame merken en dat de perceptie van de consument meet van het duurzame imago van bekende en gevestigde merken. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd in 23 sectoren, waaronder supermarkten. In deze sector werden 8 supermarkten meegenomen.