Hier verzamel je jouw boodschappen en rond je het bestelproces af. Kies voor thuisbezorgen of afhalen bij éen van onze winkels bij jou in de buurt.

VERDER
3/4
Boodschappen doen

Boek review 'In perfecte conditie'

10 mei 2016 - Boeken

Ellen Hoog leidt een actief leven; naast tophockeyster – ze speelt voor Amsterdam en in het Nederlands elftal – houdt ze zich bezig met gezonde voeding, mode en schrijven. Sinds kort presenteert ze daarbij ook ‘Nederlands Ruigste’, een programma waarin gezocht wordt naar de fitste man en vrouw van Nederland. In haar drukke schema heeft ze ook nog tijd gevonden een boek te schrijven; ‘In perfecte conditie’ kwam vorig jaar uit en is natuurlijk verkrijgbaar bij Ekoplaza!

I
n het boek vind je afwisselend hoofdstukken met recepten en met oefeningen. Het begint met recepten voor sappen en smoothies en gaat via ontbijt, healthy breaks, lunch en power snacks naar het diner. De recepten zijn origineel, gezond en bevatten de goede voedingsstoffen voor sporters. Je merkt dat Ellen verstand heeft van gezonde voeding, maar dat ze ook heel goed weet wat lekker is. Dat is natuurlijk een motiverende combinatie.

Tussen de recepten door vind je steeds hoofdstukken met work-outs om kracht en conditie te trainen. In principe kun je de oefeningen thuis doen, maar het is wel handig als je flink wat ruimte tot je beschikking hebt, want er wordt flink gesprongen. De oefeningen worden duidelijk uitgelegd en op de foto’s laat Ellen zien wat de bedoeling is, dus dat kan bijna niet misgaan!

Met dit boek wil Ellen mensen stimuleren om gezonde voeding bewust te combineren met sport. Voor haar als topsporter is dit extreem belangrijk; dat ondervond ze toen ze maar niet herstelde van een blessure. Ze ging zich steeds meer verdiepen in haar voeding en het werd steeds meer een sport om gezond, biologisch en gevarieerd te koken. In het boek vertelt ze dat ze zich nu fitter voelt dan aan het begin van haar carrière, terwijl ze al heel veel van haar lichaam heeft gevraagd. Ze heeft de goede balans gevonden tussen training en voeding en voelt zich daar heel prettig bij. Met ‘In gezonde conditie’ wil ze dit goede gevoel graag delen, want als je in perfecte conditie bent, voelt dat gewoon fijn!

Het boek is verkrijgbaar bij Ekoplaza en kost € 19,99

Ook interessant